Min iværksætterhistorie: Oliver Bruun

Hej med jer!

Så blev det mandag og tid til at møde den næste iværksætter i denne måneds ‘Min iværksætterhistorie‘. Jeg har planer om, at der skal udkomme et indlæg i serien én gang om måneden. Du kan læse sidste måneds indlæg i ‘Min iværksætterhistorielige her.

Dagens iværksætter hedder Oliver og han driver til daglig travelscoop.dk, hvorfra han deler billige rejsetilbud – alt fra badeferier til sportsrejser, skiferier og storbyrejser. Formålet med Travelscoop er derudover at skabe et rejseunivers, hvor rejsetilbud bliver kombineret med blogs og guides fra alverdens destinationer. Oliver startede Travelscoop tilbage i marts 2017. Han har ingen erfaring med branchen, men havde i sin gymnasietid gang i en webshop, med en af sine kammerater, hvor de solgte udstyr til Playstation. “… det har altid interesseret mig ret meget, det med at tage ansvar og prøve at bygge noget op fra bunden“, siger Oliver.

I dag er han alene om at drive Travelscoop, mens han får lidt hjælp til at holde rejsebloggen oppe samt Travelscoops Instagram. Dem der skriver på rejsebloggen, er primært nogle Oliver finder via Instagram, hvor de typisk har en rejseblog eller en rejse-profil, hvor man virkelig kan se, at de brænder for at rejse.

Næsten som et rejsebureau
Oliver har selv rejst en del i Asien og Europa. Idéen til Travelscoop opstod, da Oliver tilbage i 2016 selv skulle til Thailand og ville benytte sig af et rejsebureau i Aalborg. De gav ham et tilbud, hvorefter han efterfølgende fandt selv samme tilbud, bare et par tusind kroner billigere, så det bestilte han.
Mange ser det som en jungle at finde rundt i alt det med flybilletter, hotel osv, så mange vælger det sikre valg (rejsebureau), men det prøver jeg at lave om på 🙂 Jeg har aldrig selv brugt et rejsebureau, og derfor har jeg selvfølgelig en del erfaring, og ved, at man sagtens kan opleve verden på egen hånd. Jeg forsøger at sammensætte de billigste tilbud til nogle rejser som folk kan forholde sig til – noget, hvor det næsten er lige så nemt som at bestille hos et rejsebureau, fordi jeg har gjort alt forarbejdet”.

Troværdigheden er vigtig
Hvad siger du til en ferie i Dubai denne måned, 8 dage på 5-stjernet hotel inkl. flybillet for kun 4883 kr? Lyder det for godt til at være sandt? Den er sgu god nok. Oliver forklarer, at et af hans største problemer har været, at de rejsetilbud han sammensætter er alt for billige til at virke troværdige, selvom han sammensætter dem via sine samarbejdspartnere som fx Hotels.com og Momondo. Derfor har han arbejdet på at gøre hjemmesiden så troværdig som mulig. “For det første så fik jeg lavet et sted på hjemmesiden, hvor folk kan læse lidt om hvem jeg egentlig er, og hvad Travelscoop er. Her forsøger jeg at forklare folk, hvad konceptet går ud på. En anden del har været at tilføje en kundesupport på hjemmesiden, hvor folk har mulighed for at kontakte mig, hvis de har spørgsmål”. Jeg håber I syntes om denne måneds iværksætterhistorie. Hvis I selv kender nogle iværksættere, som I synes jeg skal interviewe, skal I være velkomne til at skrive en kommentar i kommentarfeltet.

God mandag!

Relaterede indlæg

Ingen kommentarer

Skriv kommentar