Viser kategori

Postkort // Milano, Italien

Jeg sidder nu hjemme i lejligheden efter endnu en dag i det fantastiske Milano. Der er simpelthen så smukt her! Vi bor lidt udenfor centrum, og tager metroen ind mod byen. Området vi bor i hedder Villapizzone og er ikke ligefrem der hvor de fleste turister kommer, og folk kigger da også lidt ekstra efter os når vi kommer gående. Vi oplever en masse, og har i gennemsnit gået over 13 km hver dag i 30 graders varme (gisp, det er altså lidt kill).

På andendagen mødtes vi med en af R’s veninder, som var udvekslingsstudent på hans gymnasie i 1.g. Det var jo helt fantastisk, for så fik vi mulighed for at få en guidet tour af en lokal – og snakkesaglig var hun og vi lærte en del om italiensk kultur. Vi gik ned af mange små gader, som hun syntes vi skulle se. Vi tog alle tre op på taget af Milanos domkirke, Duomo, hvorfra vi kunne se ud over en stor del af Milano (øverste billede).  I Milano er der mange spændende bygningsværker, og The Vertical Forrest er en af dem. Er det ikke flot, eller det bare mig der synes godt om det?

Som I kan se på det sidste billede besøgte vi også Magnum, hvor det var muligt at lave sin egen magnumis. Milano, jeg er fan!

Konkurrence: Vind 500 kr. til Spies rejser

Jeg har egentlig haft læseferie noget tid nu, men det er først i denne uge, at jeg er begyndt at læse op til eksamenerne i næste uge. Jeg skal op i samtidshistorie, spansk og erhvervsret. Lige nu sidder jeg og kæmper mig op gennem industrialiseringen og imperialismen til første verdenskrig osv. Suk! Selvom det er spændende er det også lidt tungt.

Sommeren er her, og ligeså er rejselysten. Jeg er overbevidst om, at jeg skal på eventyr så snart jeg får ferie fra arbejdet i uge 29, 30 og 32, og lige nu drømmer jeg mig bare langt væk. Så slog det mig, at jeg nok ikke ligefrem er den eneste, der har en udlængsel, og derfor besluttede jeg mig for at glæde jer alle sammen i dag med bloggens første konkurrence, hvor I har mulighed for at vinde et gavekort på 500 kr. til Spies – og det er nemt at deltage!

For at deltage skal du:

Smide en kommentar til dette indlæg med navn og e-mail

Vinderen udtrækkes d. 20 juni (om to uger) og vil blive kontaktet hurtigst muligt.

Til sidst ønsker jeg bare at sige tusind tak fordi I følger med derude <3 Det giver mig lys og glæde i hverdagen, når jeg tænker på jer og på bloggen fordi det motiverer mig, og giver mig lyst til at gøre det bedste jeg kan.

(Denne konkurrence er ikke sponsoreret af Spies, men finansieret af mig)

#TB // USA – New York

IMG_9903 IMG_9908 IMG_9737 IMG_9728IMG_6877IMG_9785 IMG_9783 IMG_9890IMG_6849 IMG_6852IMG_6842

I disse sene nattetimer sidder jeg lige og har et throwback til da jeg for omkring to år siden var i New York med min familie. Damn, det var en fed tur, og hvad der gjorde den helt speciel var, at vi bl.a. fik mulighed for at sidde i den orange sofa fra Friends! Derudover var de originale kostumer også udstillet. Jeg er stor fan af Friends, og vi var så heldige at der på daværende tidspunkt lige var åbnet en udstillingscafé for alle fans. Yes!

Derudover så vi det, der ellers er obligatorisk at se, når man tager til New York for første gang – Frihedsgudinden, Empire State Building, Times Square, Ground Zero, Central Park og meget mere 🙂

Vi rejste efterfølgende videre til Washington D.C, og så til Fort Myers og Key Largo som der var lidt mere charterferie over. Nå ja, og så var der al den shopping!

God, I wish I could go back right now…

blogsignature

Forlænget weekend i Stockholm

rundtibyenabbathemuseum Cafébesøg og god mad

Heej mennesker!

Så er jeg tilbage fra Stockholm. Det har været en absolut fantastisk weekend i nordens største by, og jeg var virkelig amazed over, hvor smukt der var med al den sne! Byen skinnede også af julelys og dekorationer, og det var bare så idyllisk at rende rundt i gaderne – især i Gamla Stan som er Stockholms ældste bydel.

Vi boede på et fint lille hostel i centrum hvorfra det var nemt at komme omkring. Den første aften var vi ude at skøjte og se os om i byen. Min søster og jeg gik også på jagt efter Sephora, og vi fandt heldigvis en. Jeg har derfor også nye produkter med hjem, som I snart får at se <3

Hvad er mere svensk end ABBA? Vi tog på ABBA-museet, hvor der var en kæmpe ABBA udstilling, som egentlig var ret fantastisk og i første omgang ikke noget jeg troede jeg ville synes om. Derudover var der de her barbier som skulle forestille kendte sangere. Har du nogensinde set en barbie med skæg før? Nææ, men for oven ser du en Conchita Wurst Barbie (lidt creepy). Nå men, ABBAs mange outfits var udstillet og det var også muligt at indspille en af deres sange, hvilket mig og min søster havde det ret sjovt med. Man kom tættere på hvert ABBA-medlem og det var egentlig lidt magisk (come on, hvem har ikke hørt en ABBA sang før?).

Jeg er imponeret over Stockholm. Den minder lidt om København, men er samtidig også så lang fra. Måske det var sneen og sporvognene der gjorde udfaldet? Det er ikke til at sige. Vi sluttede turen af med lidt god mad i Gamla Stan til det begyndte at blive mørkt, og vi måtte begynde rejsen hjemad.

Jeg håber også, at I har haft en dejlig weekend!

blogsignature

Min første gang i Asien

Så er jeg tilbage fra noget af en tur til Vietnam. Nu er det ikke fordi, at bloggen er en rejseblog, men jeg syntes lige det var på sin plads, at vise nogle billeder fra turen.
Det har været så ubeskrivelig oplevelsesrigt, og man bliver virkelig klar over, hvor meget vi har herhjemme, i sammenligning med dem. Jeg rejste med skolen, fra nord til syd, og vi fik derfor mulighed for lidt af hvert. Vi startede ud med at bo hos de lokale, så rejste vi videre mod lidt strand og pool, og til sidst storbyen Ho Chi Minh City. Jeg har så forfærdeligt mange billeder, men jeg har valgt lidt forskelligt ud for oven, som viser noget fra alle de steder vi besøgte.Vietnam er sådan et smukt land, og folket er blandt de venligste jeg længe har mødt. Hvad der rørte mig mest var nok min samtale med Minh, en af de lokale, om hans drømme og muligheder. Hans drømme mindede meget om mine egne, men hans muligheder er så stærkt begrænsede – og det gælder en stor del af Vietnams befolkning. Han fortalte mig, at han aldrig havde været uden for Vietnams grænser, eller besøgt den sydlige del af Vietnam, da transporten i landet er dyr nok i sig selv. Det er tankevækkende, at det i Danmark er naturligt at rejse, hvor det i Vietnam er meget usædvanligt. Jeg fik det helt dårligt over, at tale om steder jeg har været, eller svare ham på, hvordan jeg fik råd til studieturen, for den havde mine forældre været så søde at betale…

Hvis I har spørgsmål om turen, skal I være velkomne til at spørge, for jeg kunne blive ved i en evighed 🙂

#4 Kreta // Gramvousa og Samariakløften

Så blev det tid til det sidste indlæg i min serie om Kreta, og derfor har jeg selvfølgelig gemt noget af det bedste til sidst (bered jer på en masse billeder)!
Vi havde hjemmefra bestilt nogle udflugter, gennem vores rejseselskab, så der var styr på det inden vi tog afsted. Vi tog til Gramvousa som består af to ø’er, nemlig Imeri Gramvousa og Agria Gramvousa, der ligger lidt for sig selv, et lille stykke ud for Kreta nordvestlige kyst. Jeg fokuserer dog kun på Imeri Gramvousa, som ses på de efterfølgende billeder.

Imeri Gramvousa var engang en pirat-Ø, under den Græske Uafhængighedskrig. På øen findes der også et gammelt fort, der blev bygget af Venetianere i 1500-tallet, for at forsvare øen overfor det Tyrkiske Imperium. Fortet blev overtaget af Grækere i 1800-tallet, hvis ikke jeg tager meget fejl. Jeg var selvfølgelig en klovn, og fik ikke et billede af fortet, men det var sgu heller ikke ret meget andet, end en gennemsnitlig ruin af et fort, på en klippetop – udsigten var mindst ligeså interessant, grundet det azurblå hav og utrolige natur.

Og så så man lige mig vandre i Samariakløften – en tur på 16,7 km gennem et helvedes terræn af sten og manglende stier, men jeg overlevede da! Turen tog ca. 5 timer, men det føltes ikke sådan, fordi man blev blændet af den smukke natur. Faktisk står Samariakløften på National Geographics liste over 100 steder man skal besøge, før man dør! Pretty cool, og så er den i hvert fald streget 😛 Kløften var på sit smalleste sted kun 3-4 meter, som I måske kan fornemme på de sidste billeder 🙂
Jeg håber I overlevede min fotostrøm, af Kretas smukke natur, og det var vist det for denne gang. Jeg skal snart i sommerhus i Ebeltoft, med min kæreste og hans familie, og så står den på SMUK-festival ugen efter. Jeg håber jeg får tid til at kigge lidt forbi bloggen. Jeg ønsker jer alle en fortsat god sommer <3
Mode Rejser

#3 Kreta // Mini haul

Det ville være usandsynligt, hvis ikke jeg havde lidt lækre køb med hjem fra Kreta, så i dag viser jeg de bedste fund 😉
Vi tog et smut ind til Chania, som er en meget kendt og populær turistby på Kreta. De gør sig utrolig meget inden for skind- og lædervarer, og jeg forelskede mig hurtigt i en af deres mange Stella McCartney lignende tasker.
Jøses, er den ikke bare gude smuk! Selvfølgelig skulle jeg have en pung, der passede til, og både pung og taske er af ægte koskind (ikke, at jeg er stolt af det), men egoismen tog over, og til en god pris, kunne jeg simpelthen ikke dy mig.
En anden ting, de har utrolig meget af på Kreta, er smykker! De er over det hele, og specielt denne ‘Phaistos Disk’, er at finde i en hver smykkeforretning. Phaistos Disk, var en oval plade af ler, der blev fundet på et palads i byen Phaistos på Kreta, og sidenhen har man prøvet at tyde, hvad tegnene på pladen betyder. En græsk dame fortalte mig, at nogle mener, at det er en gammel kalender af en slags, men ingen er vist helt sikre. Det er et af de mest mystiske arkæologiske fund, der er gjort i Grækenland, og kretenserne virker til at være meget stolte af den 🙂